TELEFERİKLER CAN ALMAYA DEVAM EDİYOR

12/08/2011

'İlkel teleferiklere standart getirilmeli'

Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Makine Mühendisleri Odası Rize Şube Başkanı Metin Bıçakcı, Rize, Trabzon Giresun ve Artvin'de 20 bine yakın ''ilkel teleferik'' bulunduğunu tahmin ettiklerini belirterek, insan taşımacılığının da yapıldığı ilkel teleferiklere bir an önce standart getirilmesi gerektiğini söyledi.

İftar ilk önce hangi ilimizde açılıyor? - İZLEBıçakcı, gazetecilere yaptığı açıklamada, Rize ve çevre illerde taşıma ve ulaşım güçlüğünün önüne geçebilmek amacıyla, özellikle yaş çay taşımacılığında ilkel teleferiklerin yoğun olarak kullanıldığını belirtti.

Ancak standartlara uygun olmaması ve kullanılan malzemelerin yetersizliği nedeniyle zaman zaman ilkel teleferiklerde kazalar meydana gelebildiğine dikkati çeken Bıçakcı, ''İlkel teleferiklerin projesi hazırlanırken herhangi bir mühendislik hizmeti alınmıyor, gelişigüzel yapılıyor. Aynı şekilde imalat ve montajı da ciddiyetten uzak şekilde yapılıyor ve dikkatsiz ve özensiz kullanılıyor'' dedi.

Rize, Trabzon ve Artvin'de 20 bine yakın ilkel teleferik bulunduğunun tahmin edildiğini ancak kesin sayısının bilinemediğini ifade eden Bıçakcı, ''En fazla Rize'de bulunuyor. İlde yaklaşık 10 bin civarında ilkel teleferik bulunduğunu tahmin ediyoruz. Yöre genelinde bulunan ilkel teleferiklerin sadece 5 bin civarındaki bölümü elektriğini resmi yollardan bağlatmış. Yani resmi olarak bilenen sadece bu 5 bin teleferik'' diye konuştu.

"İlkel teleferiklerin projesi hazırlanırken herhangi bir mühendislik hizmeti alınmıyor, gelişigüzel yapılıyor. Aynı şekilde imalat ve montajı da ciddiyetten uzak yapılıyor, dikkatsiz ve özensiz kullanılıyor. Rize, Trabzon ve Artvin'de 20 bine yakın ilkel teleferik bulunduğu tahmin ediliyor. Ancak kesin sayı bilinmiyor. En fazla Rize'de bulunuyor. İlde yaklaşık 10 bin ilkel teleferik bulunduğunu tahmin ediyoruz. Yöre genelinde bulunan ilkel teleferiklerin sadece 5 bin civarındaki bölümü elektriğini resmi yollardan bağlatmış. "

"Bu çalışma kapsamında insan sağlığını tehdit eden, can ve mal güvenliği sağlanmamış teleferiklerin elektrik bağlantısının yapılmaması ve yapılanların devre dışı bırakılması gerekiyor. Ayrıca tüm teleferiklerin en az yılda bir kez kontrolden geçirilmesi önem taşıyor. Tüm teleferikler belirli bir standarda kavuşturulmalı ve kayıt altına alınmalıdır. Bu ilkel teleferikler, insan taşımacılığında kesinlikle kullanılmamalıdır. Çünkü yeterli güvenlik önlemleri alınması mümkün değildir. Teleferikler, herkes tarafından kullanılmamalı, bir sorumlusunun olması gerekir. Teleferiklere uygunluk raporu olmadan elektrik bağlanmamalı. Her yıl teleferikler kontrol edilmeli ve eksiklikler teleferik işletme sorumlusu tarafından giderilmeli."

Önceki yıllarda ilkel teleferiklere belirli standart getirilmesi ve kayıt altına alınması amacıyla çalışma başlatıldığını ve bu konuda dönemin Rize Valisi Kasım Esen tarafından genelge yayımlanarak çalışma başlatıldığını hatırlatan ancak daha sonra bu çalışmanın sürdürülmediğini ifade eden Bıçakçı, "Rize Valiliği ile odamız arasında yapılacak bu çalışma ile teleferiklerin denetiminin yapılması, sağlıklı işler hale getirilmesi amaçlanıyordu. Hatta bu konuda protokol de hazırlanmıştı. Ancak daha sonra maalesef uygulamaya geçirilemedi.

Yörede yolların bazı yerlerde dar olması araçla ulaşımı engelliyor. Bu da insanların evlerine ulaşmak için ilkel teleferik sistemini kullanmasına neden oluyor. Ancak can ve mal emniyeti bakımından büyük tehlike oluşturuyor. Tam olarak istatistiki veri olmamasına rağmen, ilkel teleferik kazaları nedeniyle onlarca kişinin öldüğünü, yüzlerce kişinin de yaralandığını sanıyoruz" diyerek açıklamasını tamamladı.


Metin Bıçakcı, yük taşımacılığının yanında insan taşımacılığının da yapıldığı ilkel teleferiklere bir an önce standart getirilmesi için gerekli çalışmaların yapılması gerektiğini vurgulayarak, şunları söyledi:

''Bu çalışma kapsamında insan sağlığını tehdit eden, can ve mal güvenliği sağlanmamış teleferiklerin elektrik bağlantısının yapılmaması ve yapılanların devre dışı bırakılması gerekiyor. Ayrıca tüm teleferiklerin her yıl, en az yılda bir kez kontrolden geçirilmesi önem taşıyor. Tüm teleferikler belirli bir standarda kavuşturulmalı ve kayıt altına alınmalıdır. Bu ilkel teleferikler, insan taşımacılığında kesinlikle kullanılmamalıdır. Çünkü yeterli güvenlik önlemleri alınması mümkün değildir. Teleferikler, herkes tarafından kullanılmamalı, bir sorumlusunun olması gerekir. Teleferiklere, uygunluk raporu olmadan elektrik bağlanmamalıdır. Her yıl teleferikler kontrol edilmeli ve eksiklikler teleferik işletme sorumlusu tarafından giderilmelidir.''

Önceki yıllarda ilkel teleferiklere belirli bir standart getirilmesi ve kayıt altına alınması amacıyla çalışma başlatıldığını kaydeden Bıçakcı, ''Rize Valiliği ile odamız arasında yapılacak bu çalışma ile teleferiklerin denetiminin yapılması, sağlıklı işler hale getirilmesi amaçlanıyordu. Hatta bu konuda protokol de hazırlanmıştı. Ancak daha sonra maalesef uygulamaya geçirilemedi'' dedi.

Bıçakcı, yörede yolların bazı yerlerde dar olmasının araçla ulaşımı engellediğini, bu durumun da insanların evlerine ulaşmak için ilkel teleferik sistemini kullanmasına neden olduğunu belirterek, ''Ancak bu durum can ve mal emniyeti bakımından büyük tehlike oluşturuyor. Tam olarak istatistiki veri olmamasına rağmen, ilkel teleferik kazaları nedeniyle onlarca kişinin öldüğünü, yüzlerce kişinin de yaralandığını sanıyoruz. Son olarak Kalkandere ilçesi Yokuşlu köyünde birkaç gün önce meydana gelen olayda, 15 yaşındaki Kaan Öztürk hayatını kaybetmişti'' diye konuştu.

           TELEFERİK SİSTEMLERİNDE MUTLAKA YAPILMASI GEREKENLER

              1-) Teleferik motoru bir kabin içerisinde olacak ve motorun hareketli kısımları koruyucu sperliklerle muhafaza altına alınacak.

2-) Teleferik motorunun bulunduğu kabinin kapısı teleferik kullanılmadığı zaman kilitli tutulacaktır.

3-) Teleferik motorunun bulunduğu kabinin anahtarı sorumlu kişiden başka kimsede bulunmayacaktır.

4-) Teleferik, sorumlu kişiden başka kimse tarafından kullanılmayacak, kullanıldığı takdirde bütün yasal sorumluluk teleferikten sorumlu kişiye ait olacaktır.

5-) Teleferik motorunun bulunduğu kabin içerisinde aydınlatma, havalandırma, elektrik panosu, motorun fren tertibatı, uygun standartlarda olacaktır.

6-) Teleferik aktarıcı tellerinin, makaraların, sargı tambur ve freninin, aktarma direklerinin kontrolü, sorumluluğu tamamen teleferikten sorumlu kişiye ait olacaktır.

7-) Teleferiklerde yük dışında, kesinlikle canlı ( hayvan, insan) taşınmayacaktır.

8-) Teleferiklerde yük taşınması esnasında bütün emniyet tedbirleri alınacak, can güvenliğine dikkat edilecektir. Elektik tesisatı ve hareketli kısımlar izole edilecek ve tüm tedbirler alınmış olacaktır.

9-) Teleferik yük taşıma platformu üzerine yük dengeli bir şekilde konulacak , yükün düşmemesi için tedbir alınacaktır.

10-) Herhangi bir arıza olması durumunda arızaya yetkili kişiler dışında asla müdahale edilmeyecektir.

 11-) Enerji tasarrufu dikkate alınarak teleferiğin gereksiz çalıştırılması önüne geçilecek ve uygun elektrik motoru seçilecektir.

Yeni yapılan veya yapılacak Teleferiklerin uygunluk raporu olmadan elektrik bağlanmamadır. Her yıl teleferikler kontrol edilmeli ve eksiklikler teleferik işletme sorumlusu tarafından giderilmelidir.Teleferiklerin standarda bağlanması yada standartlaştırma işlemi yapılıncaya kadar; Bu uygunluk raporunu Makine Mühendisleri Odası yapılacak bir çalışmayla verebilecektir. Umuyorum ki; vatandaşlarımızda konuyla ilgili olarak bilinçlenir , kendi canlarını ve mallarının değeri için gerekli desteği verirlerde bir an önce Teleferiklerimiz standart, güvenli bir hale kavuşturulur ve bilinçsizce kullanılmaz.Haber: hurriyet,Ajans rize, haber53, Zümrüt Rize,sondakika.com, haber50, olay53, mynet, haber3, haberkaradeniz, ajans53,rizedeyiz,maras gundem,trabzon nethaber,timeturk, memurlar.biz,kapadokya, haberler.com, showhaber, karadeniz gazetesi,Taka Gazetesi, Güne Bakış, pazar53,

Servisler uygun değil

Makine Mühendisleri Odası Rize Şube Başkanı Metin Bıçakçı ,Öğrencilerimizi okullarımıza taşıyan araçların tadilat esasları 28/11/2008 tarihli ve 27068 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmeliğe ve 30 Kasım 2010 tarihinde yayımlanan 27771 sayılı resmi gazetede belirtildiğini belirterek, “M1, M2 ve M3 Kategorisindeki araçların okul taşıtına tadilatı için yapılacak işlemler ilgili yönetmeliklerde belirtilmiş olup, buna uygun olan araçların tadilat projelerinin hazırlanması neticesinde tadilatları yapılabilecektir. Bu projeler neticesinde araçların tescil belgelerinde “Okul Taşıtı” veya “Okul Servis Aracı” yazılabilecektir”dedi.
14/04/2011

Makine Mühendisleri Odası Rize İl Temsilciliği Başkanı Metin Bıçakçı, Rize’de Öğrencilerin bu servislerle uygun olmayan şartlarda taşındığını belirtti. Bıçakçı, “Bir aracın okul Servis Aracı olabilmesi için istenen şartların sağlanması öğrencilerin sağlıklı bir şekilde herhangi bir tehlikeye maruz kalmadan okullarımıza taşınabilmesi için önem arz etmektedir”dedi.


 

Bıçakçı; “Bir Aracın Okul Servis Aracı Olabilmesi için;Okul Taşıtı Yönetmeliği Şartlarını sağlaması


ABS Fren AİTM Yönetmeliğinde istenen şartlar ve Ek VII-1,15,1.19 ve 2001/85/AT şartlarını sağlaması gerekmektedir.Ancak Ne yazık ki ilimizde öğrenci taşıyan servislerin hiç birinin ruhsatında “Okul Servis Aracı” yazmamasına rağmen bu işi rahatlıkla yapabilmektedir. Bu konuda denetimin yeterli olmadığını da görmekteyiz. Makine Mühendisleri Odası olarak yetkililerin konu üzerinde titizlikle durmalarını, özellikle Emniyet müdürlüğümüze bağlı Trafik şube müdürlüğünün ve Milli eğitim Müdürlüğümüzün bu konuda gerekli hassasiyeti göstermelerini bekliyoruz”dedi

Haber: Rize haber, Güneysu haber, Karadeniz Vira

 

ÜYELERİMİZ İLE YEMEKLİ TOPLANTI

Temsilciliğimiz bünyesinde bulunan meslektaşlarımız ile Durak Lokontası'nda 5 Ocak 2010 tarihinde saat 18:00 de Şube Yönetim Kurulumuzun da iştirak ettiği yemekli bir toplantı Gerçekleştirildi. Toplantıda Şubemizde ve Temsilciliğimizde yapılan çalışmalar, Yapılması düşünülen çalışmalar görüşüldü. Üyelerimizin görüş ve önerilerine yer verildi. Toplantıda Şube Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Şaban BÜLBÜL Şubemizin dönem çalışmaları hakkında geniş bilgi vererek yapılan ve yapılması düşünülen etkinliklere de değinerek, Rize il Temsilciliği için bundan sonraki hedefin Rize'ye yakışır bir yer satın alınacağını da sözlerine ekledi.

Toplantıda Üyelerimize 2008-2009 Dönemi faaliyetleriyle ilgili bilgi Yürütme Kurulu Başkanı Metin BIÇAKÇI tarafından verilmiştir. Faaliyet dokumanı için tıklayın !

LPG PERSONELİ EĞİTİMİ

5307 sayılı Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Kanunu ve Elektrik Piyasası Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 15 maddesi ve 07 Ocak 2006 tarih ve 26046 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Sorumlu Müdür Yönetmeliği ile 25 Mart 2006 tarih ve 26119 sayılı Resmi Gazetede Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Eğitim Yönetmeliği‘ne göre LPG piyasasında görev yapan; sorumlu müdür, tanker şoförü, dolum personeli, tüp dolum personeli, tüp dağıtım araçlarının şoförleri ve tüp dağıtım personeli, tanker dolum personeli, test ve muayene elemanları ve otogaz LPG dolum personeli, pompacılar ile tesisat, projelendirme ve imalatında görev alan diğer personelin TMMOB‘a bağlı İlgili Meslek Odası tarafından eğitilmesi ve belgelendirilmesi zorunluluğu hüküm altına alınmıştır.

Bu kapsamda TMMOB‘a Bağlı İlgili Meslek Odası olan Odamız LPG sektöründe görev alan bütün personele yönelik olarak eğitim ve belgelendirme kurslarını düzenlemektedir. Anılan eğitimler ile LPG Sektöründe görev yapan üyelerimizin ve diğer personelin bilgi, beceri ve iş alışkanlıklarının geliştirmesine, LPG‘nin sürekli, kaliteli, ucuz, güvenli olarak ve çevreye zarar vermeyecek şekilde kamu yararı esas alınarak tüketicinin kullanımına sunulmasına katkıda bulunulacaktır.

Bu bağlamda temsilciliğimize müracaat eden, LPG Sektöründe çalışanlar için 1-2 Nisan 2010 tarihleri arasında temsilciliğimizde bir eğitim düzenlenmiştir.Eğitime LPG piyasasında dolum-boşaltım kısımlarında çalışan 20 kişi katıldı. Eğitim sonunda başarılı olanlara sertifikaları verildi.

FORKLIFT OPERATÖR EĞİTİMİ

Forklift türü iş makinası kullananlar ve belgesi olmayanlar yasa gereği 7/7583 Sayılı İş Emniyeti ve İş Güvenliği Tüzüğü ve1475 Sayılı iş Kanunu hükümlerine göre suçlu sayılırlar.
 
Forklift belgesi almanın koşulları : 
 - 18 Yaşını doldurmuş olmak. 
 - En az ilkokul mezunu olmak .
 - Kanunun 41.maddesi ( e ) bendinde sayılan T.C.K maddelerinden mahkumiyeti olmaması.
 - Vücut yapısı ve ruh sağlığı bakımından yönetmelikte belirtilen şartlara sahip olmaları.

Not: Forklift belgesi almak isteyen kişinin her hangi bir ehliyeti olmasada müracaat edebilir.Belge Almaya Hak Kazanan Forklift Operatörü;İşletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda,araç,gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak,iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gerekliliklerine uygun olarak görevlerini yerine getirir.

Bu bağlamda odamıza müracaat eden; Gündoğdu ve Çayeli de işyeri bulunan Okumuş Çay firmasına 12 Kişiye Forklift kullanımı için Operatör Eğitimi verildi. Eğitim 2 Nisan 2010 Cuma günü başladı ve Eğitim sonunda başarılı olanlara belgeleri verildi

DOĞALGAZ DÖNÜŞÜMÜNDE DİKKAT !!!

Doğalgaz yaygınlaşırken yanlışlıklar yapılıyor
 
Makine Yüksek Mühendisleri TMMOB Makine Mühendis Odası Rize İl Temsilciliği Başkanı Metin Bıçakçı, Rize’de doğalgaz abone sayısının 8 bini aştığını ifade ederek, Doğalgaz abone sayısı artarken bazı yanlışlıkların yapıldığını belirtti.

16/04/2010
 

 

İlyas GÜR

 

Bıçakçı açıklamasında, “Mevcut merkezi sistem binalarda doğalgaz dönüşümü için tüm apartman sakinlerinin % 100 oy birliği gerekmektedir. Ancak ilimizde çoğu binalarda karar dahi alınmadan uygulama yapıldığı tespit edilmiştir. İlerde o binada 1 apartman sakininin itirazı sonucu bireysel sistemlerinin sökülmesi ve gereksiz ekonomik kayıplar olacağının bilinmesi önem arz etmektedir.Yeni yapılan binalarda; “Toplam alanı 1000 m2 den büyük yeni binalarda mutlak surette merkezi ısıtma sistemleri tesis edilmelidir”  denmesine rağmen de yeni yapılan binalarda bu konuya yeterince dikkat edilmediği görülmüştür. Bu bina yönetici ve sahiplerinin konu üzerinde durmaları ilerde mağdur olmamaları için önem arz etmektedir” dedi..

 

Bıçakçı, “Binalarda Enerji Performans Yönetmeliği`nin uygulanmasıyla ısıtma-soğutma amaçlı enerji tüketiminin ortalama yüzde 50, karbondioksit saliminin da yüzde 3-4 azaltılmasının öngörülmektedir. Bu nedenle bu yönetmeliğin gerçek anlamda uygulanmasının önemi daha da ortaya çıkmaktadır. Binalarda Enerji Performans Yönetmeliği`` çerçevesinde binaların ısıtma, soğutma, aydınlatma ve benzeri için ne kadar enerji harcadığını ve atmosfere ne oranda sera gazı salımı yaptığını belgeleyen kimliklerin zorunlu olacağı hatırlatıldı. Belgenin asgari olarak binanın enerji ihtiyacı ve enerji tüketim sınıflandırması, yalıtım özellikleri ve ısıtma-soğutma sistemlerinin verimiyle ilgili bilgileri içereceği, konutların aynen beyaz eşyalarda olduğu gibi A`dan G`ye kadar sınıflandırılacağı belirtilirken, uygulamanın ilk etapta yeni binalar için zorunlu olacağı, ancak mevcut binalarda da 2 Mayıs 2017 tarihine kadar enerji kimlik belgesi alınması gerekmektedir.Enerji kimlik belgesinin yeni binalara proje eki olarak hazırlanması ve belediyeye sunulması gerekiyor. Belediyeler, belgenin yönetmeliğe uygun hazırlanıp hazırlanmadığını kontrol edecek ve ona göre inşaat izni verecek. Yapım sırasında da binanın yönetmeliğe uygun projesine göre yapılıp yapılmadığından yapı denetim firmaları sorumlu olacak. Şayet yönetmeliğe aykırı uygulama yapıldığı tespit edilirse, binaya yapı kullanım izin belgesi verilmeyecek” dedi..

www.rizehaber.org