KALORIFER KAZANLARI MUTLAKA DENETLENMELİDİR

Rize HaberMMO Rize temsilcisi Metin Bıçakcı ,kış mevsiminin yaklaşması dolayısıyla kalorifer kazanlarının denetlenmesinin önemi ile ilgli basına yazılı açıklama yaptı.Rize Haberleri

Haber:Dilek ASLAN

Bıçakcı,11.12.2006 tarihinde Diyarbakır Kurdoğlu Askeri Lojmanlarında meydana gelen ve 3'ü çocuk 6 kişinin öldüğü, 8 kişinin yaralandığı, olayın nedeninin kazan dairesindeki patlama olduğu, Diyarbakır Valiliği tarafından açıklandığını ifade ederek, “ Hatırlanacağı gibi; geçmiş Yıllarda İlimizde de benzer bir kaza bir çay fabrikamızda olmuştu.Bu olaydan hareketle, binalarda ve sanayi tesislerindeki kazanların/kalorifer tesisatlarının yasa ve yönetmelikler uyarınca projelendirilmesi ve periyodik kontrollerinin düzenli olarak yaptırılmasının, toplumu can ve mal güvenliği açısından birinci derecede ilgilendirdiğini, kamuoyunun dikkatine sunmak istiyoruz.Zira çoğu kez, insan yaşamını hiçe sayarak daha fazla rant elde etmeyi ön planda tutan yaklaşımlar sonucunda en basit emniyet kuralları dahi yerine getirilmemekte ve ilgili meslek odaları tarafından yapılması gereken mesleki denetimlere engeller oluşturulmaktadır.

Kamuoyuna yansıyan ve yansımayan bu tür kazaların önüne geçilebilmesi için şu hususlar birinci derecede önem taşımaktadır:Yapıların bütün denetim süreçlerinde, kamu adına denetim kurumu işlevi gören mesleki kuruluşlara yer verilmelidir. TMMOB ve bağlı Odalar sahip oldukları bilgi birikimleri ve uzmanlık alanlarına ilişkin kamu çıkarlarının korunması misyonuyla bu süreçlerde öncelikli olarak muhatap alınmalıdırlar.Yerel yönetimlerce, mekanik tesisat konusunda proje üreten ve uygulayan firmaların Odamızca yetkilendirilmiş firmalar olmasına özen göstermesi ve bu firmaların bünyelerinde uzmanlık belgesi almış yetkili mühendisler bulundurması ve yine bu firmalarca yapılan projelerin Odamız mesleki denetiminden geçirilmesi sağlanmalıdır” dedi.

       Bıçakcı,Kapalı sistem, sıcak su, kızgın su veya buhar kazanlarının her yıl periyodik testlerinin yapılması        gerektiği halde genellikle bu kontroller yapılmadığını ifade ederek, “Emniyet sistemleri çalışmadığı zaman veya kazanlarda eskime, çürüme veya diğer işletme hatalarından dolayı kazan patlamaları meydana gelmektedir. Mevcut yönetmelikler doğrultusunda  kalorifer kazanı ve basınçlı kapların yılda bir kez hidrostatik testleri yapılmalı  dır.     Bu testlerin, A Tipi Muayene kuruluşu niteliğindeki Makina Mühendisleri Odası gibi akredite olmuş kuruluşlara periyodik olarak yaptırılması sağlanmalıdır.Son zamanlarda sıvı yakıt fiyatlarının artması nedeniyle bazı bina sahiplerinin sıvı yakıtlı kazanları kömürlü sisteme çevirdikleri görülmektedir. Ancak bu işlemi yaparken makina mühendisleri tarafından tadilat projeleri yapılması gerekirken buna dikkat edilmemektedir. Sonuçta sıvı yakıtlı sistemden katı yakıtlı sisteme yapılan dönüşümde hem kazan hem de tesisatta patlama meydana gelmesi riski oluşmaktadır”dedi

       MMO  Başkanı  Metin Bıçakcı, MMO’ dan  Mekanik Tesisat Uzman Mühendis Yetki Belgesi almış ve SMM (Serbest Müşavirlik Mühendislik) Belgesi olan makina mühendisleri tarafından hazırlanan projeler sonucunda kazan ve ısıtma sistemlerinin montajlarının yapılması tiğini söyleyerek, “İş bitiminde Projenin Teknik Uygulama Sorumlusu Makina Mühendisi tarafından projede belirtilen özellikte kazan montajının yapıldığına dair uygunluk raporu vermesi ve kazanların bundan sonra işletmeye alınması gerekmektedir.
Kalorifer kazanı ve benzeri kazanları kullananlar ve işletmeye alanlar mutlaka eğitimden geçirilmeli ve belgelendirilmelidir. Konutlarda ve işletmelerde kazancıların, "Sanayi Tipi Kazanlar Yardımcı Personel Yetiştirme Kursu"ndan geçerek "Kazan İşletme Sertifikası" almış olmaları gerekmektedir”dedi.
Haber: www.rizedeyiz.com ve www.ardesenhaber.com de yayimlanmistir (30.10.2007) 

TMMO’ dan Doğalgaz Uyarısı

TMMO Makine Mühendisleri Odası Rize İl Temsilcisi Metin Bıçakçı doğalgaz hatları için uyarılarda bulundu. 
Eleştiri yapmak için bilginin gerektiğini vurgulayan Bıçakçı , “doğalgaz döşeniyor mu döşeniyor, ancak nasıl döşeniyor kimsenin bildiği yok” dedi.

        
 Bıçakçı ilimize doğalgaz hattının döşendiğini ancak, bunun kuralıyla yapılmadığını savundu.Doğalgaz’ın Rize için konforlu-güvenli-çevreci bir uygulama sistemi olacağını belirten Bıçakçı, ancak alt yapı çalışmalarının gerektiği gibi yapılıp yapılmadığı konusunda bir takım kaygılarının olduğunu ifade etti.

        Hattın toprak altına döşenirken bazı teknik bilgilerin yeterince yerine getirilmediğini söyleyen Metin Bıçakçı bu konuya dikkat edilmesi gerektiğini söyledi. Şimdi doğalgaz hattı döşenirken yapılacak hatanın ileride tüm Rize’yi tehlikenin eşiğine getireceğine vurgulayan Bıçakçı bu konuda denetim yapan görevlileri daha fazla dikkatli olmaya çağırdı.

Haber Tarihi : 19.04.2008,KaradenizVira

DEREPAZARI SYV İŞBİRLİĞİ İLE DOĞALGAZ TESİSAT KURSU:

Odamız üyeleri desteği ile Derepazarı Kaymakamlığı , Sosyal Yardımlaşma Vakfı tarafından talep edilen "Doğalgaz Tesisatçılığı İstihdam Eğitimi" kursu 11 Şubat-9 Mart tarihleri arasında 40 saat teorik, 80 saat uygulama olarak tamamlandı.

Kursta uygulama eğitimleri Rize Meslek Yüksek Okulu ve Hasan Yardımcı Denizcilik Meslek Okulu Atölyelerinde verildi. Kursiyerlere bu eğitimleri odamıza kayıtlı 6 Makine Mühendisi ve 4 Öğretim görevlisi tarafından verilerek, teorik ve uygulamalı eğitimler neticesinde 2 sınav yapıldı.Kurs sonunda yapılan teorik ve uygulamalı sınavlarda başarılı olan kursiyerlere belgeleri 12 Mart 2008 tarihinde Sn. Valimiz Kasım ESEN, Derepazarı Belediye Başkanı ve Kaymakamı'nın  da katılımıyla verildi.

Ayrıca eğitimleri veren eğitmenlere tören sonunda birer teşekkür Belgesi verildi. 

TELEFERİKLER BİR AN ÖNCE DENETLENMELİDİR !

 TMMOB Makine Mühendisleri Odası Rize İl Temsilciliği Başkanı Metin Bıçakçı teleferik kazalarıyla ilgili gazetemize bir açıklama yaparak,Rize ilinin  değişik yörelerinde taşıma ve ulaşım güçlüğünün önüne geçebilmek amacıyla, özellikle yaş çay taşımacılığında teleferik yoğun olarak kullanılmakta olduğunu ifade ederek, “Ancak standartlara uygun olmaması ve kullanılan malzemelerin yetersizliği nedeniyle zaman zaman teleferik telinde kopmalar meydana geliyor. Bu da can ve mal emniyeti bakımından tehlike oluşturuyor.Yolların bazı yerlerde dar olması araçla ulaşımı da engelliyor. Bu durum, insanlarımızın evlerine ulaşmak için ilkel teleferik sistemini kullanmasına neden oluyor” dedi.

Bıçakcı, Rize İlinde  Teleferik Kazalarından aklımıza gelenlere ve duyulanlara bir bakarsak durumun ne kadar tehlikeli olduğunu anlayacağımızı söyleyerek teleferik kazalarını şöyle sıraladı;

                 “3 Nisan 2006 da Rize'nin Ardeşen İlçesi'ndeki ulaşımın sağlanmaya çalıştığı ilkel teleferiklerden birinin 50 metre yükseklikten dereye düşen 39 yaşındaki Salih İnceler öldü.24 Mayıs 2006 da, Çaykent Beldesi'nde meydana gelen olayda Fikret Özdemir (46), teleferik kabinini onarırken teleferik çalıştı. Bu sırada Özdemir'in kabine takılan sol el parmaklarından 3 tanesi koptu. 25 Mayıs 2006 da, Ardeşen İlçesi'ne bağlı Yamaçköyü'nde teleferik motorunun habersizce çalıştırılması sonucu Hanife Açıkmeşe'nin (27)  sol el serçe parmağı koptu. Emine Kahya (22) ise 10 metre yükseklikte düşerek yaralandı. 4 Eylül 2006, Hamzabey Mahallesi'nde Muhittin K'ya ait çay bahçesinde çalışan Gürcistan uyruklu Guram Saginadze (25), teleferik ile bulunduğu yerden diğer tarafa geçerken, teleferiğin ipi koptu. Yaklaşık 10 metre yüksekten düşerek ağır yaralandı9 Eylül 2007, Ramazan Özdemir kızı Azigül Demir, teleferikle çay gönderirken elim bir kaza geçirdi. Sırma Telin boynuna sarılması sonucu boyunda incinme oluşarak felç oldu.25 Mayıs 2008 de, Fındıklı ilçesinin Gürsü köyünde oturan Meltem Berber (12),  teleferikle derenin karşısına geçmeye çalışırke dengesini kaybederek, yaklaşık 3 metre yükseklikten dereye düşerek boğuldu” dedi.

 

                 Rize Valiliğinin yaptırdığı tespitlerde, yörede yaklaşık 10 bin teleferiğin bulunduğunu belirten TMMOB Makine Mühendisleri Odası Rize İl Temsilciliği Başkanı Metin Bıçakçı,” Yük taşımacılığının yanında insan taşımacılığının da yapıldığı teleferiklere standart getirilmesi için Valiliğimiz ile Makine Mühendisleri Odamız arasında 6 ay önce bir çalışma başlatılmış ve çalışma son aşamasına gelmiştir. Bu çalışma kapsamında teleferikleri kullanan vatandaşların Makine Mühendisleri odasına Teleferiklerini yılda 1 kez inceletmeleri ve uygun olmayan teleferiklerin eksikliklerinin giderilmesi, insan sağlığını tehdit eden, can ve mal güvenliği sağlanmamış teleferiklerin elektrik bağlantısı yapılmaması ve yapılanların devre dışı bırakılması gerekmektedir.  Bu kazaların önüne geçilebilmesi için çalışmalar başlatılması için oda olarak biz her türlü desteğe hazır olduğumuzu ve bu işi yapabilmemiz için her türlü donanım ve teknik elemana sahip olduğumuzu belirttik, taslak bir protokol’uda Valiliğimize sunduk.  Konuyla ilgili Valiliğimizin cevabını bekliyoruz, uygun görülmesi halinde Makine Mühendisleri Odası olarak üzerimize düşen her türlü desteği yapacağımızı buradan tekrar belirtiyorum” dedi.

 

                 Bıçakcı sözlerinin sonunda ,Teleferiklerde elektrik motoru ve şalterinin mutlaka anahtarlı bir kabin içerisinde olması gerektiğini söyleyerek, “kullanılmadığı zaman kapalı tutulmalı, Teleferikte kullanılan malzemeler (sırma tel, makara, tambur, fren sistemi vb.) tekniğine uygun olmalıdır.Teleferik kabini içerisinde her türlü güvenlik tedbiri alınmış olmalı, hareketli kısımlara koruyucular konulmalıdır. Teleferiklerin mutlaka bir sorumlusu olmalıdır.  Yeni yapılan veya yapılacak Teleferiklerin uygunluk raporu olmadan elektrik bağlanmamadır.Umuyorumki; vatandaşlarımızda konuyla ilgili olarak bilinçlenir , kendi canlarını ve mallarının değeri için gerekli desteği verirlerde bir an önce Teleferiklerimiz standart, güvenli bir hale kavuşturulur ve bilinçsizce kullanılmaz” dedi.

Haber Yayınlanan Yerler: Medyaizi.com, Canrize.com, Çay53.com, ÇayHaber, KaçkarTV,ajans53., Rizem.net, RizeHaber,haber53, Karadeniz gazetesi, Zaman Gazetesi, Yeni Şafak,Time Türk,Umut Radyo,Net Gazete

LPG PİYASASINDA ÇALIŞANLAR MUTLAKA BELGELENDİRİLMELİDİR

Rize Haber

TMMO Türkiye(Makine Mühendisleri Odası Rize temsilcisi Metin Bıçakcı LPG piyasasında görev yapan personelin eğitimleriyle ilgili gazetemize açıklama yaptı.

Bıçakcı, LPG piyasasında görev yapan personelin eğitimlerinde TMMOB ve Odamız yasa ve yönetmeliklerle yetkili kılındığını belirterek, “Bilindiği üzere ülkemizde kullanımı hızla yaygınlaşan sıvılaştırılmış petrol gazlarının tüketiciye ekonomik, kaliteli ve güvenli ulaşması ve sektördeki faaliyetlerin bu kapsamda düzenlenmesi, yönlendirilmesi, gözetimi ve denetimi amacıyla, 5307 sayılı Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Kanunu ve Elektrik Piyasası Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunu 02.03.2005 tarihinde yayımlanmıştır.

Kanunun 15. maddesi ile LPG piyasasında görev yapan sorumlu müdür, tanker şoförü, dolum personeli, tüp dolum personeli, tüp dağıtım araçlarının şoförleri ve tüp dağıtım personeli, tanker dolum personeli, test ve muayene elemanları ve otogaz LPG dolum personeli, pompacılar ile tesisat, projelendirme ve imalatında görev alan diğer personelin, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği-TMMOB’ye bağlı ilgili Meslek Odası tarafından eğitilmesi zorunlu hale getirilmişti” dedi.

Yine 15. madde ile eğitime ilişkin esas ve usullerin yer alacağı yönetmeliğin TMMOB ile EPDK tarafından müştereken hazırlanacağı hükme bağlandığını ifade eden MMO Rize temsilcisi Metin Bıçakcı , TMMOB ile EPDK tarafından yapılan hazırlıklar sonucunda, EPDK, “Sıvılaştırılmış petrol gazları piyasasında görev alacak personele, hizmete yönelik olarak verilecek eğitimlerle piyasadaki teknolojik gelişmelerin takibi, hizmet kalitesinin arttırılması, mesleğin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışların kazandırılması, çevreye verilebilecek zararın ve ekonomik kayıpların önlenmesi, can ve mal güvenliğinin sağlanması” hedefiyle, 25 Mart 2006 tarih ve 26119 sayılı Resmi Gazetede Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Eğitim Yönetmeliği’ni yayımlamıştır.Yönetmelik ile LPG piyasasında görev yapacak olan sorumlu müdürler ve diğer personelin eğitimi ve belgelendirilmesi zorunlu hale getirilmiş,eğitim konuları belirlenmiş ve eğitimlere ilşkin uygulamalar konusunda TMMOB ve TMMOB bağlı ilgili meslek odasına görev verilmiştir.

Odamız, ilgili Kanun ve Yönetmelikte anılan “TMMOB’a bağlı ilgili meslek odası olarak”, ilgili mevzuat hükümlerince tarafımıza verilen yetki ve sorumluluk kapsamındaki bu eğitimleri; 70 bine yakın üyemizin bilgi ve deney birikimini, 18 Şube ve 110’a yakın il ilçe temsilciliği ve mesleki denetim bürolarıyla LPG sektöründe bulunan kurum ve kuruluşlarla da paylaşarak, kamu yararı doğrultusunda, sıvılaştırılmış petrol gazlarının kullanıcılara ekonomik, kaliteli ve güvenli bir şekilde ulaştırılması hedefiyle hazırlıklarını tamamlamış olup, en kısa zamanda gerçekleştireceğini kamuoyuna duyurmuştur.

Bu yasal düzenlemelerin akabinde Odamıza müracaat eden firma/kuruluş ve kişilerin eğitim başvuruları yeterince  olmamıştır. Üzülerek belirtmek gerekir ki, söz konusu eğitimler LPG piyasasındaki yaklaşık 400 bin personeli kapsaması gerekirken,  konuyla ilgili bütün duyurularımıza rağmen, ilgili firma/kuruluş ve kişiler, bu piyasadaki personelin eğitimleri konusunda gereken duyarlılığı göstermemişlerdir.

Konuyla ilgili denetimler zaman zaman yapılmakta ve cezai muidelere firmaların uğramamaları için bir an önce tüm çalışanlarının belgelendirilmesi için odamıza müracaatları gerekmektedir” dedi.

TMMO Türkiye(Makine Mühendisleri Odası Rize temsilcisi Metin Bıçakcı sözlerinin sonunda “Eğitim taleplerini karşılama yönünde Odamız ve Şubemizin alt yapı, donanım ve eğitmen açısından yeterli ve hazır olduğunu kamuoyuna önemle duyurur, ilgili firma, kuruluş ve şahısları halkın can ve mal güvenliğiyle daha fazla oynamamaları ve cezaya tabi tutulmamaları için uyarıyor ve yasal süresi içinde ilgili personelin eğitimi için şube ve temsilciliklerimize başvurmaya çağırıyoruz” dedi.             

Haber: https://www.rizedeyiz.com/ , Haber Rize ve zumrut Rize Gazetesinde de yayimlanmistir (4.12.2008)