| Ayetel Kürsi Okumanın 
							Faydaları, Faziletleri, Yararları 
							
							 MANASI: Allah’tan 
							başka hiçbir ilâh yoktur. O daima diridir (hayydır), 
							bütün varlığın idaresini yürüten (kayyum)dir. O’nu 
							ne gaflet basar, ne de uyku. Göklerde ve yerde ne 
							varsa hepsi O’nundur. İzni olmadan huzurunda şefaat 
							edecek olan kimdir? O, kullarının önlerinde ve 
							arkalarında ne varsa hepsini bilir. Onlar ise, O’nun 
							dilediği kadarından başka ilminden hiç bir şey 
							kavrayamazlar. O’nun kürsisi, bütün gökleri ve yeri 
							kucaklamıştır. Onların her ikisini de görüp gözetmek 
							O’na bir ağırlık vermez. O çok yücedir, çok 
							büyüktür. (bakara suresi 255.ayet Elmalılı hamdi 
							yazır meali) (Kur’ân-ı Kerim’in Seyyidi ve en büyüğüdür.) Tevhid ilmiyle alakalı en büyük Ayet-i Kerimedir. Geceleyin inmiş olan bu Ayet-i Kerimeyi, 
							Efendimiz (SAV), Zeyd’i (RA) çağırarak yazdırmıştır. Ayet-el Kû»rsi indiğinde, dünyadaki bütün putlar 
							ve krallar yere düşmüş ve başlarındaki taçları 
							yuvarlanmıştır. Şeytanlar birbirleriyle çarpışarak kaçıp, 
							iblis’in yanına toplanmışlar ve ona bu karışıklığı 
							haber vermişlerdir. Peygamber Efendimiz’in(SAV) Ayet-el Kû»rsi’de 
							bulunan “Yâ Hayyu – Yâ Kayyumu”, “Hayy ve Kayyum 
							olan Allah’ım Senin Rahmetinle yardım istiyorum” 
							buyurarak (üzüntü ve keder anında) ettiği duadır. 
							İsm-i Azâm olduğu da rivayet edilmekle beraber, 
							Ariflerin Sultanı Beyazıd-ı Bistami (RA) “Bu ismin 
							belli bir tarifi yoktur, lâkin sen kalbini herşeyden 
							boşaltıp, onu Allah’ın C.C. Vahdaniyyetine teslim 
							ederek istediğin İsimle zikret” buyurmaktadır. Ayet-el Kû»rsi’de bulunan Esma-i İlahiye hiçbir 
							Ayet-i Kerimede yoktur. Çünkü bu Ayet-i Kerime’de, 
							bazısı açık, bazısı gizli olmak üzere onyedi yerde 
							Allah’u Teâlâ’nın İsmi geçmektedir. Yatmadan okuyana Allah’u Teâlâ tarafından bir 
							koruma verilir, sabaha kadar hiçbir şeytan 
							yaklaşamaz. Yâ RasulULLAH (SAV) Kur’ân-ı Kerimin hangi Sû»resi(derece 
							bakımından) daha büyüktür? Diye soran Sahabe’ye(RA), 
							“İhlâs Sû»resi” buyurdu. O Sahabe(RA) “Kur’ân-ı 
							Kerimde hangi Ayet(Fazilet bakımından) daha 
							üstündür.” diye sorunca, Peygamber Efendimiz(SAV) 
							“Ayet-el Kû»rsi’dir” buyurdu. (Darimi) Ayet-el Kû»rsi’yi okuyan kimse yedi kalenin içine 
							girmiş gibi muhafaza edilir. Ayet-el Kû»rsi, Kur’ân-ı 
							Kerimin dörtte biridir. Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “İlim sana olsun ey 
							Eba Münzir, Canım Kabza-i Kudretinde olan Allah’a 
							C.C. yemin ederim ki, muhakkak Ayet-el Kû»rsi’nin 
							bir dili ve ikide dudağı vardır ki, Arş’ın direğinin 
							yanında Melik-i (Müteâl olan Allah’u Teâlâ 
							Hazretlerini) takdis eder(O’na Tazimde bulunur.)” (Ebû» 
							Dâvud, Ahmed İbni Hambel) Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim, her farz 
							namazın arkasından Ayet-el Kûrsi’yi okursa, Cennete 
							girmekten onu ancak ölüm men eder.Her kim onu 
							yatacağı zaman okursa, Allah’u Teâlâ ona kendi evi, 
							komşusunun evi ve etraftaki evler hakkında güvence 
							verir.” (Beyhâki) Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Bakara Sû»resinde bir 
							Ayet vardır ki Kur’ân Ayetlerinin Efendisidir. 
							Şeytan olan herhangi bir evde okunursa (şeytan) o 
							evden çıkar. (O Ayet) Ayet-el Kû»rsi’dir.” (Beyhâki) Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim farz namazın 
							arkasında Ayet-el Kûrsi’yi okursa, diğer namaza 
							kadar Allah’ın C.C. zimmetinde olur.” (Heysemi) Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim Ayet-el 
							Kûrsi’yi ve Bakara Sûresinin sonunu 
							sıkıntılı(kederli) anında okursa Allah C.C. ona 
							yardım eder” (Suyuti, Dürrül Mensûr) (Şeytan, cinler v.s. şerli yaratıkların şerrinden 
							ve anne yada çocuğuna zarar vermelerinden yada 
							öldürmelerinden korunmaları için) Doğum yapacak 
							kadının, Ayet-el Kûrsi, A’raf 54. Ayeti sonuna 
							kadar, Felâk ve Nâs Sûrelerini okuyarak Allah’u 
							Teâlâ’ya sığındırılması gerekir(Hadis-i Şerifle 
							bildirilmiştir). Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Sen Ayet-el Kûrsi’den 
							neredesin? O herhangi bir yemek veya katık üzerine 
							okunursa mutlaka Allah C.C. o yemek ve katığın 
							bereketini çoğaltır.” (Suyuti) Efendimiz(SAV) Sûre-i Bakaranın sonunu(Amener 
							Rasû»lü) ve Ayet-el Kûrsi’yi okuduğu zaman gülerdi 
							ve “Onlar Arş’ın altındaki, Rahman’ın (Teâlâ) 
							hazinesindendir.” buyururdu. (Suyuti) Seleme İbni Kays(RA) “Allah’u Teâlâ, ne Tevratta, 
							ne İncil’de, nede Zebur’da Ayet’el Kûrsi’den daha 
							büyük bir Ayet indirmedi.” (Suyuti) Ayet-el Kûrsi, cinlere karşı kendisinden yardım 
							alınacak duaların en büyüğüdür. Ayet-el Kûrsi’nin 
							insandan şeytanları kovmakta çok tesirli olduğunu 
							söylemişler, ayrıca saralı kişiye, şeytanın 
							kendisine yardım ettiği sahir(büyücü), kâhin, falcı, 
							nefis ve şehvet ehli, zulüm ve gazab erbabı üzerine 
							sadakatle okunulduğunda onların şeytanlarını etkisiz 
							hale getirmekte de büyük gücü olduğunu 
							denemişlerdir. Ancak sadakatle okunması şartı 
							koşulmuştur. Herhangi bir muradın hasıl olması için Ayet-el 
							Kûrsi 313 kere okunduğunda, dünya ve Ahiret 
							hakkındaki o istek Allah’ın C.C. izniyle hasıl 
							olur(ne bir eksik ve ne bir fazla okunmamalıdır bu 
							sayıların adedi çok önemlidir). Cin musallat olan çocuğa 18 kere Ayet-el Kûrsi 
							okunursa BİİZNİLLAH şifa bulur. Yemeğe okunursa yemek bereketlenir. Devamlı okunursa unutkanlığı giderdiğini Hz Ali 
							(K.V.) buyurmuştur. Evden çıkarken okuyan her işinde muvaffak olur ve 
							hayırlı işleri başarır. Evine gelince okursan iki 
							Ayet-el Kû»rsi arasındaki işlerin hayırlı olur ve 
							fakirliğin önlenir. Bir kimse evinden çıkarken Ayet-el Kûrsi‘yi 
							okursa, Hakk Teâlâ yetmiş Meleğe emreder, o kimse 
							evine gelinceye kadar ona dua ile istiğfar ederler.
					
 |